Teismas pripažino pagrįstu Tarnybos sprendimą dėl UAB „EMSI” vykdytos nesąžiningos komercinės veiklos
2017-05-19
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) vartotojo prašymo pagrindu atlikto tyrimo metu nustatė, kad UAB „EMSI“ klaidino vartotojus dėl galutinės suskystintų dujų kainos ir tuo pažeidė Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo nuostatas. Už minėto įstatymo nuostatų pažeidimą Tarnyba bendrovei skyrė 1500 eurų baudą
Tyrimo metu nustatyta, kad bendrovė degalinės teritorijoje esančiame informaciniame stende pateikė vartotojus klaidinančią informaciją apie galutinę prekių kainą, t. y., informaciniame stende buvo nurodyta ne galutinė, visiems vartotojams taikoma, kaina, o kaina taikoma tik turint nuolaidų kortelę. Tarnyba atkreipė dėmesį, kad degalinių iškabose turi būti nurodoma galutinė produkto kaina, kurią vartotojai gali įvertinti, palyginti su kitų degalinių siūlomomis kainomis bei tokiu būdu priimti informacija paremtą sprendimą, priešingu atveju, gali būti iškreipiamas vartotojų ekonominis elgesys ir vartotojas gali priimti sprendimą vykti į degalinę ir naudoti degalinės siūlomus produktus, kurio kitomis aplinkybėmis nebūtų priėmęs.Taigi, nustatyta, kad UAB „EMSI“, pateikdama vartotojams klaidinančią informaciją apie prekės kainą, pažeidė Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos draudimo vartotojams įstatymo reikalavimus.
Vilniaus apygardos administracinis teismas palaikė Tarnybos poziciją, kad bendrovė, informaciniame stende nurodydama kitokią, o ne galutinę suskystintų gamtinių dujų kainą bei jame nepateikusi aiškios informacijos, kad nurodyta kaina taikoma tik su bendrovės nuolaidų kortele, iškreipė vidutinio vartotojo elgesį dėl siūlomos prekės ir paskatino jį sudaryti sandorį ne tokiomis sąlygomis, kokios galiojo realiai. Vilniaus apygardos administracinis teismas taip pat nurodė, kad UAB „EMSI“ paaiškinimai tik patvirtina, kad sumažintą suskystintųjų dujų kainą informaciniame stende bendrovė nurodė siekdama konkuruoti su kitais ūkio subjektais, neatsižvelgdama į vartotojų interesus ir jai keliamus profesinio atidumo standartus.
Primename, kad už analogiškus vartotojų ekonominio elgesio iškreipimo atvejus Tarnyba jau taikė poveikio priemones UAB „LUKOIL BALTIJA“.
Atkreipiame degalinių operatorių dėmesį, kad degalinių informaciniuose stenduose turi būti nurodyta standartinė mažmeninė kaina, taikoma visiems vartotojams, kad vartotojai galėtų priimti jiems suteikta informacija paremtą geriausią sprendimą.
Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyrius